FRI FRAKT INOM SVERIGE VID KÖP ÖVER 1000 kr

Köpvillkor

Följande villkor reglerar förhållandet mellan dig som kund och Communicom Handelsbolag/WedShop när du handlar på WedShop över Internet:

Viktigt om dina personuppgifter

Vår juridiska namn är: Communicom Handelsbolag, organisationsnummer 969723-7098, Adress Rågvägen 22, 691 42 Karlskoga, Sverige

Från och med den 25 maj 2018 ersätter GDPR (General Data Protection Regulation) den svenska personuppgiftslagen. GDPR är ett omfattande regelverk för hur vi som e-handlare får behandla dina personuppgifter.

I och med att du handlar hos oss så godkänner du vår behandling av dina personuppgifter. Du kan läsa mer om hur vi behandlar dina uppgifter i vår Privacy Policy.

I korthet kan våra policy beskrivas på följande sätt:
Vi samlar bara in nödvändig information för att kunna fullgöra vårt åtagande till dig.
Vi delar inte ut dina uppgifter till tredje part om det inte krävs för att kunna fullgöra vårt åtagande till dig (exempelvis så får Postnord dina uppgifter för att kunna skicka hem varan till dig) och för att möta ställda lagkrav på bokföring.
Vi sparar bara den information som krävs enligt lag och för att kunna ge så bra service som möjligt.

Läs mer på vår sida för Privacy Policy.

Har du frågor kring dina personuppgifter kan du kontakta oss på kundservice@wedshop.se

1. Personuppgifter

Personuppgifter lagras i WedShops kundregister vid beställning av vara. Ingen obehörig har tillgång till detta register och uppgifterna lämnas inte ut till andra.

2. Köp

Du måste ha fyllt 18 år för att handla på WedShop.

3. Priser

Priset som anges på WedShops webbplats vid inköpstillfället, är det som gäller. Priserna är styckpriser inklusive moms om inget annat anges i varubeskrivningen. WedShop reserverar sig mot uppenbart felaktiga priser.

4. Betalningsvillkor Sverige:

WedShop har inga minimibelopp. Orderbetalning kan ske antingen med kort via Payson, Swish eller genom förskottsinbetalning till bankgiro.

Du som kund ansvarar själv för att din order betalas. Om betalning inte registrerats hos WedShop inom 14 dagar, makuleras ordern. Om ordern är brådskande, rekommenderas kortbetalning via Payson eller Swish, eftersom betalningen registreras direkt. Det brukar ta en bankdag innan förskottsbetalning till bankgiro registreras.

4.1 Förskottsbetalning till bankgiro

Om du som kund valt förskottsbetalning, sker inbetalning till bankgirokonto: 5773-3008 (WedShop/Communicom). Glöm inte att ange ordernummer vid betalningen. Så snart betalningen registrerats (det brukar ta någon bankdag), skickas ordern iväg med posten.

4.2 Payson

Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Med Payson kan kunden använda både betalkort och Internetbank eller tidigare innestående medel. Även om kunden inte har ett Payson-konto sedan tidigare, kan han/hon på bara några sekunder göra transaktionen via Payson.

Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea.

Läs mer om Payson här: www.payson.se

4.3 Swish

Swish är en mobil betaltjänst som används mellan privatpersoner och från privatpersoner till anslutna företag, föreningar och organisationer. Privatpersoner som ansluter sig till Swish kopplar sitt mobilnummer till sitt bankkonto. De kan då skicka och ta emot pengar genom Swish, samt betala till anslutna företag, föreningar och organisationer. Anslutna företag, föreningar och organisationer får ett unikt Swish-nummer som privatpersoner kan swisha till, och kan därmed erbjuda ett betalsätt där de får in betalningen direkt på sitt bankkonto.

Läs mer om Swish här: getswish.se

5. Fraktkostnad Sverige

Fraktkostnaden är 69 kronor per beställning upp till ett varuvärde på 999 kr. Vid beställning av varor till ett värde av 1000 kronor eller mer, bjuder WedShop på frakten inom Sverige. Detta gäller spårbar Skicka-Lätt-försändelse/postpaket. Kollinummer finns för alla försändelser och kunden har möjlighet att följa sin försändelse på Postens hemsida.

6. Leveranstid / Leveranssätt

WedShop drivs på vår fritid (kvällar/helger). Efter registrerad betalning, skickas varorna så fort som möjligt (inom en vecka). Reservation för slutförsäljning av varor. Om någon produkt skulle vara restnoterad eller slutsåld, kontaktas kunden via mail eller telefon om detta. Om det dröjer längre än en vecka tills en slutsåld vara kommer in, får kunden välja om hon/han vill vänta med leveransen eller ta bort den slutsålda varan från ordern. Om den slutsålda varan ska tas bort från ordern och redan är betalad, återbetalar WedShop varans värde till kundens bankkonto.

Varorna levereras med Posten och delas ut vardagar, enligt Postens villkor. WedShop påtar sig inget ansvar för slarv från Postens sida. Om en skickad försändelse tar lång tid på sig, brukar det bero på att avin från Posten kommit på vift. Ofta väntar försändelsen på utlämningsstället.

7. Bytesrätt/Öppet köp

Kunden kan returnera oanvänd vara i originalförpackning inom 14 dagar. Kunden som returnerar står själv för alla fraktkostnader och transportrisk. WedShop löser inte ut försändelser som inte är fullt frankerade. Specialbeställda produkter som tillverkats för en specifik kund, alternativt produkter som inte ingår i vårt ordinarie sortiment och som vi fått beställa speciellt för en specifik kund enligt skriftlig överenskommelse, kan ej returneras.

Kunden som vill returnera en vara, ska kontakta oss per e-mail till kundservice@wedshop.se med information om kundnummer, ordernummer, vilken vara det gäller och vad han/hon istället vill byta mot, alternativt om pengarna ska återbetalas. Återbetalning sker till kundens bankkonto. För återbetalning behöver WedShop information om vilken bank kunden använder samt kontonummer (inklusive clearingnummer). WedShop återkommer med information om retur per e-mail.

Varans värde återbetalas till kundens bankkonto, så snart varan kommit tillbaka till WedShop i oskadat skick!

8. Reklamation/återbetalning

Om en vara är felaktig, felexpedierad, eller transportskadad, ska kunden omgående efter leverans kontakta kundservice@wedshop.se. Kunden ska i e-mailet ange kundnummer, ordernummer, berörd produkt och beskriva problemet. WedShop ordnar då med retur och makulering av order. Kunden som returnerar en felaktig/defekt vara står för transportrisk, WedShop betalar utlägg för returportot så snart den felaktiga/defekta varan kommit tillbaka i oskadat skick.

Återbetalning sker till kundens bankkonto. För återbetalning behöver WedShop information om vilken bank kunden använder samt kontonummer (inklusive clearingnummer).

9. Övrigt

WedShop förbehåller sig rätten att ändra priser och villkor utan varsel. Det viktigt att kunden tar del av WedShops aktuella villkor före beställning. WedShop reserverar sig för uppenbart felaktiga prisuppgifter och slutförsäljning.

10. Brådskande beställning?

Om du som kund har en extra brådskande beställning, vill vi gärna veta det, så att vi kan ge dig snabbast möjliga service. Ange gärna i meddelanderutan vid beställning om att ordern är brådskande, eller skicka oss ett e-mail om det, i samband med beställning

Inga varor levererats förrän de betalats, antingen genom kort via Payson eller förskottsbetalning till bankgiro. Kortbetalning registreras direkt hos oss och är därför att föredra vid brådskande beställning. Betalar man till bankgiro tar det i regel en vardag innan betalningen registreras.

Nu kan vi även erbjuda expressleverans för 89 kronor i fraktkostnad. Detta ger dig en snabb, trygg och spårbar frakt, som i normala fall kommer fram vardagen efter det att dina varor sänts iväg. Du får avisering per e-post om när dina varor kommit fram till ditt utlämningsställe och med hjälp av kollinumret och postens hemsida (www.posten.se) kan du enkelt se var din försändelse befinner sig. Varorna är inte försäkrade i Skicka Lätt.

Väljer man vanlig frakt på 69 kronor, så går ordern iväg inom en vecka (förutsatt att alla varor finns i lager) efter registrerad betalning med Postens spårbara Skicka-Lätt-försändelse.

E-post: kundservice@wedshop.se

Communicom Handelsbolag, org nr 969723-7098.